Elke donderdag om 10.00 uur is er een begeleidingsinloop ( 9 holes of maximaal 2 uur) voor
beginnende golfers zonder G.V.B. .De wedstrijdcoördinator maakt voor het zomer- en winterseizoen een rooster waarop de inzet van de mentoren geregeld is. Per wedstrijd worden drie mentoren ingedeeld.
Deelnemers moeten baanpermissie van de pro hebben en zij moeten ervoor zorgen dat zij vóór 12.00 uur ‘s woensdags ingetekend hebben op de lijst in de rode rabbitmap. De deelnemers dienen uiterlijk 09.45 uur aanwezig te zijn. De mentor maakt de flightindeling en laat de kaarten invullen. Iedereen speelt met handicap 36. Na afloop wordt o.l.v. de mentoren het aantal stablefordpunten berekend..

De instructie.
 De mentoren helpen de beginnende golfers vertrouwd te raken met de beginselen van de golfsport, waarbij de nadruk ligt op de etiquette en de toepassing van de regels. Zij geven geen technische aanwijzingen, dat hoort thuis bij de pro’s. Dat wil overigens niet zeggen dat zij een speler die bijv. telkens helemaal verkeerd oplijnt of te dicht bij de bal staat geen aanwijzing mogen geven.

Enkele punten die van belang zijn voor de beginners:
 – Herkennen/markeren van de eigen bal
– Tas of golfkar meenemen tot bij de bal, behalve op tee, apron of green
– Belang van doorspelen
– Leg uit wanneer er doorgelaten moet worden
– Alvorens te gaan putten, golfkar richting volgende tee zetten
– Plaggen terugleggen op tee en in de baan
– Pitchmark repareren, zo nodig instrueren hoe dat moet
– Niet lopen op de puttinglijn van de medespeler
– Stilstaan en niet praten als een speler een slag doet, ook andere flights niet storen
– Achter bal laatste speler blijven en niet vooruitlopen naar plek waar bal na eigen slag ligt
– Elke speler is marker voor een medespeler en houdt tevens zijn eigen score bij